Obaveze upravnika

Upravljanje stambenim jedinicama – ulazima i zgradama, je zakonska obaveza. Profesionalni upravnik vrši svoje obaveze u skladu sa propisima i Ugovorom o pružanju usluga profesionalnog upravnika, koji potpisuju Organizator profesionalnog upravljanja i odgovarajuća stambena zajednica. Upravljanje uključuje niz organizacionih poslova i aktivnosti koje izabrano lice – profesionalni upravnik, svakodnevno obavlja, a naročito:

  • Zastupa i predstavlja stambenu zajednicu (SZ)
  • Učestvuje u organizaciji sednice SZ radi donošenja odluke o izboru profesionalnog upravnika
  • Podnosi prijavu za upis SZ u Registar stambenih zajednica (kod nadležnog opštinskog organa) u roku od 15 dana od dana obrazovanja SZ ili dana donošenja odluke o profesionalnom upravniku, te vrši registraciju neophodnih promena drugih podataka, koji se registruju i objavljuju u Registru SZ
  • Predlaže donošenje odluke o izboru jednog ili više lica koja će posredovati u poslovima između SZ i profesionalnog upravnika
  • Odgovoran je za izradu zapisnika o stanju zgrade prilikom preuzimanja poslova profesionalnog upravnika
  • Vodi neophodne evidencije i usklađuje ih sa Infostanom (poslovi objedinjene naplate) u vezi sa potrošnjom vode, zajedničke električne energije i sl.
  • Sprovodi odluke SZ, odnosno postupa po pravilima vlasnika
  • Predlaže odluke o uzimanju kredita SZ
  • Predlaže najniži iznos mesečnih uplata koje plaćaju vlasnici posebnih delova (stanova) za potrebe izvršenja poslova iz nadležnosti SZ, uključujući troškove tekućeg i investicionog održavanja, rad organa SZ, profesionalnog upravnika i druge troškove
  • Predlaže program održavanja SZ i stara se o njegovoj realizaciji, uključujući blagovremeno tekuće održavanje zgrade i preduzimanje preventivnih radnji koje omogućavaju da zgrada funkcioniše ispravno i bezbedno
  • Predlaže program investicionog održavanja za izvođenje građevinsko-zanatskih radova u cilju poboljšanja uslova korišćenja objekta
  • Predlaže finansijski plan održavanja SZ
  • Sprovodi odluke SZ o preuzimanju radova na zajedničkim delovima zgrade
  • Sprovodi odluke SZ o održavanju zemljišta za redovnu upotrebu zgrade
  • Sprovodi odluke SZ o fizičko-tehničkom i protivpožarnom obezbeđenju zgrade
  • Sprovodi odluke SZ o korišćenju zajedničkih delova zgrade, izdavanju njihovih delova trećim licima ili vlasnicima posebnih delova
  • Sprovodi odluke SZ o raspolaganju zajedničkim delovima zgrade
  • Sprovodi odluke SZ o načinu korišćenja zemljišta koje služi za redovnu upotrebu zgrade
  • Sprovodi odluke SZ o unapređenju zajedničkih delova zgrade
  • Stara se o pribavljanju potrebnih rešenja, tehničkoj dokumentaciji i organizuje prikupljanje adekvatnih ponuda za mere preventivnog tekućeg ili investicionog održavanja
  • Predstavlja SZ pred inspekcijskim nadzorom
  • Stara se i vodi sednice SZ, predlaže dnevni red i vodi odgovarajuće zapisnike sa sednica
  • Organizuje elektronsko glasanje po pojedinim tačkama dnevnog reda i elektronske sednice SZ po potrebi
  • Sprovodi odluke SZ o osiguranju imovine za štetne događaje (požar, oluja, poplava, zemljotres, itd.) i osiguranju od krađe i štete nastale trećim licima
  • Podnosi izveštaje o radu najmanje dva puta godišnje, uključujući realizovane aktivnosti i finansijske izveštaje
  • Vodi evidenciju o prihodima i rashodima SZ i podnosi finansijski izveštaj za prethodnu godinu
  • Uspostavlja web kontrolu finansija svake SZ i druge elektronske obaveštenja radi praćenja transparentnosti rada upravnika
  • Podnosi odgovarajuće poreske prijave i bilanse, ako SZ podleže Zakonu o dobiti pravnih lica
  • Stara se o regresu SZ zbog neispunjenja obaveza održavanja od strane vlasnika posebnog dela zgrade
  • Vodi računa o obavezama SZ u skladu sa pravilnikom o tekućem i investicionom održavanju zgrada
  • Stara se o izradi plana evakuacije u slučaju požara
  • Stara se o unapređenju energetske efikasnosti zgrade
  • Ističe rešenje o registraciji SZ na vidno mesto u stambenoj zgradi (oglasnoj tabli)
  • Uspostavlja i vodi evidencije o SZ, vlasnicima posebnih delova i licima kojima su delovi zgrade izdati u zakup ili korišćenje
  • Raspolaže sredstvima tekućeg računa SZ u skladu sa propisima
  • Izdaje račune objedinjene naplate (tekuće održavanje, investiciono održavanje, hitne intervencije, naknada za upravljanje, higijenu, hortikulturu, itd.) i stara se o njihovoj blagovremenoj naplati
  • Organizuje radove za sanaciju nepredviđenih i hitnih intervencija u roku od 48 časova od prijave
  • Obaveštava nadležne organe (komunalnu policiju, policiju, vatrogasce, elektrodistribuciju, itd.) o problemima i zahteva preduzimanje neophodnih mera
  • Vodi dnevnik događaja SZ, beleži prijave kvarova, vanredne događaje, kršenje kućnog reda, itd.
  • Zaključuje ugovore o održavanju higijene, liftova, tehničkom održavanju, itd.
  • Stara se o kućnom redu SZ, koji ističe na vidno mesto na ulazu u zgradu
  • Organizuje pravnu pomoć SZ i vlasnicima pojedinačnih delova stambene zgrade
  • Stara se o arhivi SZ i obavlja druge poslove u skladu sa zakonskim propisima i odlukama SZ

Na kraju, želimo da istaknemo važnost izbora odgovornog i najboljeg profesionalnog upravnika. Prema Zakonu o stanovanju i održavanju zgrada, svi vlasnici odgovaraju solidarno i supsidijarno. Stoga pažljivo birajte upravnika vaše imovine.

AKO ŽELITE NAJBOLJE ZA VAS, ANGAŽUJTE NAS – ALFA PROFESIONALNI UPRAVNIK